28 Aralık 2010 Salı

EYYY

Ey geceyle gündüz arasında uyku diye uyuduğum… Merhamet et… Gözlerim gözlerinin bebeğini ninnilerken yardım et ,sonra… Sonra tanrılar ateşlerini dudaklarından içime düşürsünler diye dua et… Ey can… Sonra canan… Benim sana dair yaralanmalarımın milyonda birini, sadece kendin için bana dair niyet et… Hayal et sonra… Bütün öksüz çocukların memelerinden sevgi emdiğini… Katledilmiş bütün aşklar için sebat et biraz da… 


Ey, nefesi yörüngemin ışığı olan… Ey kokusu genzimde esrar gibi dolanan, bakışı ruhumda fırtınalar yaratan… İhanet et… Bütün yasaklarına ömrünün… Nefret sonra… Gölgenle gölgem arasında duranlardan… Umut et, ortasından bölünmüş taze ekmek kokusuna yarınların… Ey gözüm, ey feri o gözümün, ey en büyük ışığı can özümün… Şikâyet et, dilimden adınsız geçirdiğim her heceyi… Sensiz uyuduğum her geceyi… Sabret sonra… Zemheriden sonraki ilk cemreyi… Adına yeni doğurduğum taptaze bir cümleyi… 



Ey ağzı kızarmamış çilek tadında’m… Ey kirpiklerinde cani bir cellât gibi sallandıran… Kaş et, düşeyim dizlerimin üzerine ayaklarına… Göz et, süzüleyim bir martı gibi semalarında… El et, uçayım pembe gülüşlü bir çocukluğun masallarında… Ey içimin dermanı… Ey karanlığımın ece fermanı… 



Ey hürriyetim… Esaretim sonra… Buzdan bir kış gecesinde yanan etim… Hem iyi hem de kötü niyetim… Kabul et, uçurduğum bütün güvercinlerini; yüreğimin postasından… Biat et, bu türlüsüne kahpe bir kaderin… İntikal et, en uçurumun kenarı tutkuların hikâyesine… Eşlik et… Dert et… Tasa et… Sensiz bir an bile geçmiş olsa gelecekle ilgili planlarımdan… 

Ey, bütün kutsallarımı örtünüp cehennemimde serinleyen mukaddes yosmam… Ey uyumam… Uyanmam sonra… Tükendim artık, bittim… Kahroldum… İnsaf et… Yak artık bütün yıldızlarını uykusuz gecemin… Ey aydınlıktan bile daha sıcağım… Cehennemim… Varlığın varlığıma en kutsal emanet…


Eab.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder