17 Şubat 2013 Pazar

KUMRU'NUN SONU...


ben... bi kumru yazdım... kanatlarını ölürcesine çırptı; uçamadı... bir kumru yazdım, biberin acısı ekmeği bile ağlattı...ben... kumru yazdım... siyah ve beyazın arasına sıkıştı... ben bir yazdım... kumru boynunu büktü ağladı... bir kumru... yazdım... kışa döndü; tipiye boğuldu minik gagası...yusuf tutandı adı memleketimde... kumruyu tutan yusuftu benim hikayemde... ben kumruyu yusufa yazdım...boynunu koparan ilk tutan oldu...

ben bi kumru yazdım... alsancağın çöp dolu sokağında ölmek üzereydi... yırtılmış çorapları... akmış gözlerindeki kara hayallaer yanaklarında... ve kan içinde ve revan dışında... bir kumru yazdım ben... kan ve revan arasında...nabzı silik... bakışları yenik... yağmurun altında... içine boşalan kahırları gözlerinden akıtarak dans eden... kara gömülmüş bir dağ yolunda; okumak için babasının sırtında sabah ezanları dinleyen... janis choplin söyleyen... bir kumru yazdım ben... sabah sabah pazen gece straples giyen...

ben kumru yazdım... bir yakası diğeriyle bir araya gelmeyen... ne doğu olan ne de batılı kabul edilen... bir kumru yazdım ben... bütün ötekileri bedeninde yeşillendiren... bir... yazdım... iki hayat sürdü ekmeğinin üstüne... kumru... yazdım... topraktaki kökleri masmavi bir egede boğulan... ben... yazdım... bir kumru yazdım ikiye bölündü yüzüm...

ben kumru'yu yazdım... bitti... geceydi kumru bir de gündüz.... beyazdı bir de siyah... bugündü bir de yarın... geçmişti kumru bir de gelecek... masaldı yada gerçek... ben bir kumru yazdım...uçtu gitti sormadan... yusuf hastanenin kapısından çıktı... gecenin bütün yorgunluğu, nöbetin bütün gerginliği yeni doğan sabahla sanki ciğerlerinden sökülüp gitmişti... her sabah eve giderken gevrek aldığı simitçinin tezgahına yaklaştı... bir kumru aldı... yürürken, alinde sıkı sıkı tuttuğu kumrunun içindeki acı biber, domaates ve peynirin arasından kayıp yere düştü... kumruyu bulan sokak köpeği gelip burnuyla diliyle anlamaya çalıştı protein değerini...

acı bir fren ssiyle irkilen yusuf dönüp bakar... köpek korkarak kaldırıma kaçar...sonra jenerik akar... kimse durduramaz jeneriği... akar...:)

eab.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder